Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home1/boardboa/public_html/plugins/system/gantry/gantry.php on line 406
آموزش مقدماتی - برد برد گیمز

آموزش مقدماتی

Star Realms یک بازی کارتی در مورد نبردهای فضایی است. در این بازی، بازیکنان بر سر فرمانروایی بر کهکشان‌ها با یکدیگر مبارزه می‌کنند. برای دستیابی به این هدف، بازیکنان باید دسته‌ی اولیه‌ی کارت‌های خود را که شامل گروه کوچکی از سفینه‌های ضعیف است بطور مداوم تقویت کرده و آن را به ناوگانی قدرتمند تبدیل کنند تا بتوانند دشمن خود را به زانو درآورند.

 

 

شروع کار

هر نفر، بازی را با یک دسته کارت مخصوص به خود آغاز می‌کند که از 10 کارت تشکیل شده است: 8 کارت پیشاهنگ و 2 کارت مزدور.

کارت‌های پیشاهنگ یک واحد پول و کارت‌های مزدور یک واحد قدرت حمله به شما می‌دهند. همچنین هر بازیکن در ابتدا 50 سپر مغناطیسی خواهد داشت که از او در مقابل حریف محافظت می‌کند.


 

پول

پول برای خرید سفینه‌ها و پایگاه‌های جدید و قدرتمند از فروشگاه استفاده می‌شود. این کارت‌های جدید به دسته‌ی کارت‌های شما اضافه شده و قدرت ناوگان شما را افزایش می‌دهند.

قدرت حمله

قدرت حمله برای حمله به مقر فرماندهی حریف به کار می‌رود. با استفاده از قدرت حمله می‌توان به سپر مغناطیسی حریف صدمه زد و یا پایگاه‌های او را نابود کرد.

سپر مغناطیسی

سپر مغناطیسی هر بازیکن نشان‌دهنده‌ی میزان مقاومت او در برابر حریف است. این سپر در طول بازی توسط حریف مورد حمله قرار می‌گیرد. وقتی سپر مغناطیسی یک بازیکن به صفر (یا کمتر) برسد او بلافاصله بازنده خواهد شد.

 

چیدمان ابتدای بازی

هر بازیکن 8 کارت پیشاهنگ و 2 کارت مزدور دریافت می‌کند. آن‌ها را بر می‌زند و به پشت مقابل خود قرار می‌دهد. این کارت‌ها آشیانه او را تشکیل می‌دهند. هر بازیکن 50 سپر مغناطیسی نیز دریافت می‌کند. 10 کارت کاوشگر را به رو میان دو بازیکن قرار دهید. 80 کارت باقی‌مانده کارت‌های فروشگاه هستند. آن‌ها را بر زده و به پشت میان دو بازیکن قرار دهید. سپس 5 کارت بالایی را رو کرده و فروشگاه را ایجاد کنید.

بازیکن شروع‌کننده 3 کارت از آشیانه خود برداشته و درون دست خود می‌گیرد. نفر دوم نیز 5 کارت از آشیانه به دست خود اضافه می‌کند. اکنون بازی آماده‌ی آغاز است.

ضمنا هر بازیکن یک قسمت به عنوان تعمیرات در مقابل خود در نظر می‌گیرد. در طول بازی کارت‌ها از آشیانه برداشته شده، بازی شده و به تعمیرات می‌روند.

 

دو نوع کارت در بازی وجود دارد: سفینه‌ها و پایگاه‌ها. سفینه‌ها برای انجام کار‌های مختلف و ایجاد منابعی که برای پیروزی در بازی نیاز دارید استفاده می‌شوند. پایگاه‌ها هم همین کارها را انجام می‌دهند. اما وقتی که یک پایگاه را وارد بازی کنید، کارت آن به رو جلوی شما قرار می‌گیرد و تا زمانی که حریف آن را نابود نکرده است، جلوی شما باقی خواهد ماند. تا وقتی که یک پایگاه در بازی باقی بماند، هر نوبت می‌توانید از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

وقتی سفینه‌ها و پایگاه‌ها را از فروشگاه خریداری می‌کنید، آن‌ها روی دسته‌ی کارت‌های ناحیه‌ی تعمیرات شما قرار می‌گیرند. هرگاه خواستید از دسته آشیانه‌ی خود کارت جدیدی بکشید اما کارتی باقی نمانده بود، کارت‌های تعمیرات خود را بر زده و در آشیانه‌ی خود قرار دهید. با این کار شما به سفینه‌ها و پایگاه‌های قدرتمندی که از فروشگاه خریده بودید دست پیدا می ‌کنید و می‌توانید رویکرد استراتژیک و نحوه‌ی بهبود دسته‌ی کارت‌های خود را تعیین کنید تا به حریف خود حمله کرده و او را شکست دهید.

پیروزی

برای پیروزی در بازی، باید با قدرت حمله‌ای که با استفاده از سفینه‌ها و پایگاه‌های خود به دست می‌آورید، به سپر مغناطیسی حریف خود حمله کرده و آن را کاهش دهید. هر بازیکن بازی را با 50 سپر شروع می‌کند. اگر سپر حریف خود را به صفر برسانید، بلافاصله برنده می‌شوید.

مرور دقیق روند بازی

بعد از بیان کلیات بازی، حالا روند بازی را به طور دقیق بررسی می‌کنیم.

بازی به صورت نوبتی انجام می‌شود. یعنی یک بازیکن کارهای مربوط به نوبت خود را انجام داده و سپس بازیکن دیگر نوبت خود را شروع می‌کند. در طی بازی هر وقت سپر مغناطیسی یکی از بازیکنان بر اثر حمله‌ی حریف به صفر برسد، بازی بلافاصله تمام شده و بازیکنی که سپر مغناطیسی او نابود شده است، بازنده‌ی بازی خواهد بود.

نوبت هر بازیکن از 3 فاز اصلی تشکیل شده است. در ادامه هر فاز را به صورت دقیق مرور خواهیم کرد.

فاز 1: بازی کردن کارت‌های دست خود

 هر بازیکن (به غیر از بازیکن شروع کننده‌ی بازی در اولین نوبت بازی) در ابتدای نوبت خود 5 کارت در دست خود دارد. یعنی 5 کارت را بدون این که حریف از نوع آن‌ها با خبر باشد در دست خود و به سمت خود نگه داشته است.

حالا بازیکن باید با بررسی کارت‌هایی که در دست خود دارد و قابلیت‌های آن‌ها تصمیم بگیرد کارت‌ها را به چه ترتیبی بازی کند. 

بازی کردن یک کارت یعنی آن کارت را از دست خود خارج کرده و به رو جلوی خود روی میز قرار دهید.

پس از بازی کردن یک کارت:

- اگر این کارت مربوط به یک سفینه باشد، بلافاصله قابلیت اصلی آن فعال می‌شود.

اگر این قابلیت اصلی قدرت خرید باشد، میزان قدرت خرید این کارت به مجموع قدرت خرید بازیکن در آن نوبت اضافه می‌شود.

اگر این قابلیت اصلی قدرت حمله باشد، میزان قدرت حمله‌ی این کارت به مجموع قدرت حمله‌ی بازیکن در آن نوبت اضافه می‌شود.

اگر این قابلیت تقویت سپر مغناطیسی بازیکن باشد، بازیکن بلافاصله قدرت سپر مغناطیسی خود را به آن میزان افزایش می‌دهد.

(اگر این قابلیت به صورت متنی باشد، بلافاصله دستور نوشته شده اجرا می‌شود (توضیحات مربوط به هر قابلیت متنی در قسمت پایانی دفترچه راهنما ذکر شده است.

- اگر این کارت مربوط به یک پایگاه باشد، پایگاه به صورت افقی جلوی بازیکن قرار می‌گیرد، اما قابلیت اصلی آن بلافاصله فعال نمی‌شود.

بازیکن در طول این فاز از نوبت خود در زمان دلخواه می‌تواند یک‌بار قابلیت اصلی هر یک از پایگاه‌هایی که این دور از دست خود بازی کرده و یا از دست قبل جلوی او باقی مانده‌اند را فعال کرده و از آن استفاده کند.

فعال شدن قابلیت رسته سفینه‌ها و پایگاه‌ها

هر وقت بیش از یک کارت (سفینه یا پایگاه) از یک رسته جلوی بازیکن قرار داشته باشد، قابلیت رسته‌ی همه‌ی کارت‌های آن رسته قابل استفاده می‌شود.

پس از قابل استفاده شدن قابلیت رسته‌ی یک کارت (سفینه یا پایگاه) بازیکن می‌تواند هر زمان که خواست در طی فاز 1 نوبت خود، یک بار این قابلیت را فعال کرده و از آن استفاده کند.

استفاده از قابلیت انهدام یک کارت

بعضی از کارت‌ها یک قابلیت انهدام دارند که با علامت سطل زباله در کنار کادر آن قابلیت مشخص شده است. بازیکن هر زمان که خواست در طی فاز 1 نوبت خود می‌تواند یک کارت بازی شده را منهدم کرده (یعنی برای همیشه از بازی خارج کرده) و از قابلیت انهدام آن استفاده کند. کارت منهدم شده دیگر به بازی بر نخواهد گشت.

خرید یک کارت از فروشگاه

بازیکن هر زمان در طی فاز 1 نوبت خود می‌تواند با پرداخت قیمت یکی از کارت‌های موجود در فروشگاه، آن کارت را بخرد. کارت خریداری شده بلافاصله به پشته‌ی کارت‌های تعمیرات منتقل شده و جای خالی آن با کارت بعدی از دسته کارت‌های فروشگاه پر می‌شود.

همیشه 5 کارت به‌اضافه‌ی کارت‌های کاوشگر برای خرید در فروشگاه قرار دارد.

بازیکن می‌تواند تصمیم بگیرد تنها قسمتی از قدرت خرید خود را مصرف کرده و یا حتی هیچ کارت جدیدی خریداری نکند. قدرت خرید باقی مانده برای بازیکن به دور بعد منتقل نمی‌شود.

حمله به بازیکن حریف

بازیکن می‌تواند با استفاده از قدرت حمله‌ی خود به پایگاه‌ها و یا سپر مغناطیسی بازیکن حریف حمله کند.

 اگر حریف یک یا چند پایگاه فعال از نوع پست (با سپر مشکی) در جلوی خود داشته باشد، تا زمانی که تمامی آن‌ها نابود نشده باشند، نمی‌توان به پایگاه‌های معمولی و یا سپر او حمله کرد.

بازیکن می‌تواند تصمیم بگیرد به چه ترتیبی پایگاه‌های پست حریف را نابود کند.

اگر حریف هیچ پایگاه پست فعالی در جلوی خود نداشته باشد، بازیکن می‌تواند تصمیم بگیرد که به پایگاه‌های معمولی یا سپر او حمله کند. در صورت حمله به سپر حریف همه‌ی قدرت حمله‌ی باقی مانده به سپر او برخورد کرده و از قدرت سپر او به همان میزان کم می‌شود.

بازیکن در هر لحظه می‌تواند تصمیم بگیرد که از حمله‌ی باقی مانده‌ی خود پس از نابودی پایگاه (یا پایگاههای) حریف، استفاده نکند. اما در صورت استفاده، باید تمامی قدرت حمله باقی مانده را به سپر حریف وارد کند.

فاز 2: ارسال کارت‌های بازی شده به تعمیرات

پس از این که بازیکن تمامی کارت‌های موجود در دست خود را بازی کرد (یا تعدادی را به دلخواه خود بازی نکرده و در دست خود نگه داشت) و از قابلیت‌های فعال آن‌ها به شکل دلخواه خود استفاده کرد، باید تمامی کارت‌های بازی نشده و باقی مانده در دست خود و تمامی کارت‌های سفینه‌ی بازی شده را برداشته و روی دسته کارت‌های تعمیرات قرار دهد. 

 کارت‌های پایگاهی که در این نوبت توسط بازیکن بازی شده و یا از نوبت‌های قبل جلوی او باقی مانده و نابود نشده اند، به تعمیرات فرستاده نمی‌شوند.

فاز 3: برداشتن دست نوبت آینده از روی آشیانه

بازیکن 5 کارت را از روی آشیانه برداشته و در دست خود نگه می‌دارد. این 5 کارت در حقیقت دست بازیکن در نوبت آینده را تشکیل می‌دهند.

اگر تعداد کارت‌های باقی مانده در آشیانه کافی نبود (مثلا تنها 3 کارت در آشیانه باقی مانده بود)

- بازیکن ابتدا کارت‌های موجود در آشیانه را بر می‌دارد.

- سپس تمامی کارت‌های موجود در ناحیه‌ی تعمیرات را به خوبی بر زده و در آشیانه قرار می‌دهد.

- و در انتها کارت‌های باقی مانده را از روی این آشیانه‌ی جدید برداشته و در دست خود نگه می‌دارد.

تذکر: ممکن است در طی نوبت حریف و به خاطر قابلیت‌های کارت‌های او، بازیکن مجبور شود یک یا چند کارت را (به انتخاب خود) از دست خود به تعمیرات بفرستد. در این صورت بازیکن نوبت خود را با کارت‌های باقی‌مانده در دست خود آغاز می‌کند. یعنی قابلیت برخی از کارت‌ها باعث می‌شود بازیکن حریف نوبت خود را با کمتر از 5 کارت شروع کند.

تذکر: بازیکن شروع کننده‌ی بازی، فقط در اولین نوبت خود، بازی را با 3 کارت در دست خود آغاز می‌کند. به جز این مورد، بازیکنان همیشه نوبت خود را با برداشتن 5 کارت از آشیانه به پایان می‌رسانند.

حالا شما همه‌ی قوانین بازی را یاد گرفته اید و آماده‌ی اولین تجربه‌ی خود به عنوان یکی از فرماندهان قدرتمند کهکشان‌ها هستید.